torstai 24. tammikuuta 2008

Oraakkelimeemi

Ja koska tässä vaiheessa näyttelyaikataulua ihminen ei voi sanoa enää mitään viisasta (koska se on sanonut jotain viisasta?), paljastetaan, että kävin minäkin oraakkelin luona. Ei ollut minun ideani, Dorian sen aloitti! Tai Alcinoe.

1. Mikä minun nimeni on?

-Rauna. (ai sellainen metsän henki? miksei.)

2. Missä asun?

-Tiibetissä, vaikka epäilemättä kuvittelit toisin. (epäilemättä.)

3. Mikä olen?

-Olet minun asiakkaani. (varsin kyynistä.)

4. Mikä on ollut kaikista tärkeintä elämässäni?

-Potenssi. (noh, noh! noh, myönnetään...)

5. Mikä on ollut turhinta elämässäni?

-Laiskuus. (touché!)

6. Mikä on arvokkain asia elämässä?

-Rakkaus on arvokkain asia. Ja läheisyys. (mmmm...autuasta taustahyminää)

7. Miltä näytän?

-Hyvältä. (viisas on tämä oraakkeli, niin hyvä ja tietäväinen)

8. Miltä tunnun?

-Vanhalta viinalta. (mitä!?)

9. Miltä maistun?

-Koipallolta. (!! perun sanani! hulluhan tämä oraakkeli on! Apua mistä päästä maistun koipallolta..?)

10. Miltä tuoksun?

-Lanttulaatikolta. (kiitti vaan, nyt meni kyllä katu- ynnä työhuoneuskottavuus!)

11. Missä minun kuuluisi olla?

-Sateella, sängyssä, takaapäin. (kyllä!)

12. Mikä minun kuuluisi olla?

-Vilkkuvat ledit ja jumputtava musiikki, mutta ymmärräthän, etten voi tähän ahtaaseen tilaan asian kokonaiskuvaa mahduttaa. (Karvanoppakaara? Laivan disko? Tää on jotain syvällistä vissiin.)

13. Mistä minut löytää?

-C-talosta. (Taas tuli arvonalennus, tähän asti olen ollut b-luokkaa, edes.)

14. Minkä ikäinen olen?

-Ulkonäkö voi pettää, muista se! (Oletkos siinä, hävitön!)

15. Mikä minun sukupuoleni on?

-Kyllä se naiselta vaikuttaa. (Joo, mutta oikea vastaus edelliseen ja tähän kysymykseen olisi ollut "parikymppinen sälli". Ei tääkään kaikkea tiedä.)

16. Montako henkilöä minun pitäisi haastaa tähän?

-Niin monta että tarvitset varpaat avuksi. (Ääh, varpaat on varattu, ohjaan jumputtavaa ledvilkkuisaa p-rallikärryäni pidellen varpaillani karvapäällysteisestä ratista, en viitsi laskea kuin eturaajoilla, kiitos.)


+Oma ekstrakysymys:
Saavutanko työssäni sen mitä tavoittelen?
-Huonomminkin sillä voisi mennä. (Öö, eipä ole elämäntyöksi kovin rohkaiseva arvio.)

Kiitos nyt kumminkin arvon totuussuu.
Ketähän kiusaisin tällä tärkeällä opinkappaleella? Täytyypä vetäytyä mietiskelemään.

Ei kommentteja: